۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
بازدید:۳۸۹
صد آنلاین | رئیس جمهور اوکراین امروز (جمعه) در پایان سفر خود به ایالات متحده اعلام کرد که اوکراین و ایالات متحده برای آغاز تولید مشترک تسلیحات توافق کرده‌اند.
کد خبر : ۴۱۴۴۲

به گزارش صد آنلاین ، رئیس‌جمهور اوکراین این توافق را گامی در جهت قادر ساختن کی‌یف برای آغاز تولید سامانه‌های دفاع هوایی می‌داند.

 

 

 

 


ولودیمیر زلنسکی در ویدئویی که صبح امروز (جمعه) در وب‌سایت ریاست‌جمهوری اوکراین منتشر شد، با اشاره به سفر خود به واشنگتن گفت: این سفری بسیار مهم بود و نتایج بسیار مهمی نیز به همراه داشت.

زلنسکی تولید مشترک در بخش دفاعی با ایالات متحده را اقدامی تاریخی دانست و خطاب به اوکراینی‌ها گفت که این توافق بلندمدت باعث اشتغال‌زایی و برپایی یک پایگاه صنعتی جدید در اوکراین می‌شود.

برپایه این گزارش، اوکراین به شدت به حمایت نظامی غرب وابسته است و در راستای کاهش این وابستگی، زلنسکی در تلاش برای توان‌بخشی به صنعت دفاعی داخلی برای بروزرسانی تولیدکنندگان داخلی و افزایش ارسال تسلیحات به جبهه جنگ است.

زلنسکی پیشتر گفته بود که کی‌یف به زودی میزبان یک مجمع بین‌المللی تولید تسلیحات خواهد بود که شرکت‌هایی از بیش از ۲۰ کشور را دعوت می‌کند.

رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته اعلام کرد که در صورت قطع میلیاردها دلار کمک آمریکا در جنگ با روسیه شکست خواهیم خورد.

به تازگی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده از بسته حمایتی جدید برای اوکراین به ارزش ۳۲۶ میلیون دلار خبر داده است. این بسته حمایتی شامل ۱۲۸ میلیون دلار کمک امنیتی جدید و ۱۹۸ میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی از ذخایر وزارت دفاع این کشور است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، حمایت غرب از اوکراین را رهبری می‌کند و کنگره آمریکا تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از جمله ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات، را برای کی‌یف تصویب کرده است.

با آغاز فصل پاییز و دوره سرما و بارندگی، نگرانی مقامات کی‌یف از تداوم جنگ و تکرار وضعیت زمستان سال پیش در اوکراین، افزایش یافته است و دولت اوکراین در پیامی تلگرامی نسبت به آنچه «ماه‌های دشوار پیش رو» خواند، هشدار داده است.

منبع: ایرنا

4461/ب

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها